08 Aralık 2011

Best of Mor ve Ötesi

          
          İnsanın müzik geçmişi çok eşli olabiliyor.Bakınız ergen dönemlerimde nu-metal etrafında dolaşan,daha sonradan thrash ve death semalarına yükselen ve yaş ilerledikçe biraz daha sakin müziklere yönelen bir ben karşınızda.Tüm gruplar geldi geçti yanımdan ama bir tanesi hep vardı.En başında da vardı şimdi de var.Mor ve Ötesi oluyor kendileri.2001 yılında tanıştığım grubu geride kalan 2 güzel albümüyle birlikte hayatıma kattım ve o gün bu gün yanımdalar.Bugün dinlerken şarkılarını "Adamların her şarkıları mı iyi olur?" baloncuğu belirdi kafamda ve "Hadi bakalım Cemil kendince bir best of albümü yap" dedim.Tabiki kendimce olacak.80 civarı parçaları var ve ben abartısız 60'ına bayılıyorum.Nasıl bir Best Of çıkarabilirsiniz ki?Sadece 10 parçacık mı olacak?Ya diğerleri?Ayıp olmaz mı?Bunu 15 parçaya çıkaralım biz.Sıralamayı alfabetik olarak yapayım çünkü "En sevdiğin Mor ve Ötesi şarkısı hangisidir?"sorusunun tek bir yanıtı yok bende.Hai bir de neden "Best of"?Çünkü tarzım ben Türkçe mi yazacaktım...

1-)1945---Mor ve Ötesi'nin Onno Tunç Şarkıları albümünde söylediği bir şarkı.Bir cover aslında.Şarkıyı Sezen Aksu söylemiş ama çok iyi yorumladıkları için vazgeçilmezlerimden.

2-)23---Bırak Zaman aksın albümünden.Efsanevi.Yıkıcı.İntihar sebebi.

Bir gün kendimi bırakıp,anlatsam sana ne olduğunu
Neden sözleri yuttuğumu,gerisi zaten gözlerinde

3-)Araf---Masumiyetin Ziyan Olmaz albümünden.En sevdiğim,en olmuş dediğim albümdür.

Yerimi bilmem,ne taraftayım.
Sesimi duymam,ne zamandır araftayım.

4-)Beyaz---Bırak Zaman Aksın albümünden bir şarkı daha.Harun'un sesinin tam olgunlaşmadığı,sadece gitarla söylenmiş bir parça.Alsın götürsün seni.

Rüyası insana yalan söyledi...

5-)Bir Derdim Var---Dünya Yalan Söylüyor albümünden.Cambazla birlikte üne,şöhrete kazandıran,ayılan bayılan tayfayı doğuran şarkı.Mustafa Hakkında Her Şey filminin soundtrack'i.Yalan değil şarkı mükemmel.Her duyduğumda moda girerim.



6-)Darbe---"Bull's Eye" dediğimiz cinsten dudak uçuklatan bir şarkı.Büyük Düşler albümünden.Asmayalım da besleyelim mi sözü zaten içimizdeydi artık bu şarkıyla anar olduk.Bağlama tınısı da kulaklarda.

Erdal'ı gördüm dar ağacında onaltı yaşında
Ölürken netekim bir şey yapmazdı sadece bakardı

7-)Gece---Gül Kendine albümünden.Duyguların tavan yaptığı,ruhu allak bullak eden bir şarkı.Fazla dinlenmemesi önerilir.Ya da araya Güneye Giderken falan serpiştirin kendinize gelin.

8-)Korkma---Masumiyetin Ziyan Olmaz albümünün en güzel şarkılarından.Yaptın,ettin ama sen de bir insansın sonuçta.Yine de Korkma.Umut veriyor.

Ne mahir bir dünya bu üstüne bırakır kiri.

9-)Orda Durma---Gül Kendine albümünden.Grubun ilk akla gelen şarkılardan birisi değil belki ama bir ara fena sarmıştım bu şarkıya.Benim en iyilerimden.Şarkının sonlarında nedense koşmak isterim delice.

10-)Parti---Büyük Düşler albümünün ilk şarkısı.Hem riff hem de soloya doyuruyor insanı.E sözler de çok etkili.Tamamdır.

Partinin tadını kaçırdım
Nümayiş zannettiler isyanmış...

11-)Past---Şehir albümünden hiç yok mu yani?Tabiki var.O ilk heyecan.Başlangıç.Şu anki kadro olmasa da Derin'in katkıları büyük.Derin Esmer'e ait olan ve onun seslendirdiği bir şarkı.
i miss my past and fear my end

12-)Sor---Masumiyetin Ziyan Olmaz albümünden başka bir şaheser daha.Müthiş giriş,müthiş sözler.Böyle şarkılar yaratmak gerçekten çok zor birader.Nasıl konmasın listeye?

Masaldın anlatıldın,dinleyen mi hem de çok...

13-)Şarkıcı Çocuk---Bırak Zaman Aksın albümünden bir Burak Güven şarkısı.Çok da güzeldir.Hislidir,saftır,temizdir.

Bir söz verdim sonra bozdum
Ölmeden önce ben de melektim

14-)Uyan---Dünya Yalan Söylüyor albümünün son parçası.Dehşet ötesi klip aslında 1968 yılında çekilen Glass Harmonica adında bir kısa filmden alıntılardan oluşuyor ama yine Türk müziğine böyle bir şarkı ve klip kazandırdıkları için apayrı bir saygıyı hak ediyor Mor ve Ötesi. (Volkann.Şu gitarları aynı anda mı kaydedelim ayrı ayrı mı?)

Çok sıkıldım ağlamaktan,durmaktan
Bu ahlaksız oyunlara devam etmek günah

15-)Yalnız Şarkı---Şehir albümünden.Alman Lisesi,turuncu pantolonlar,Derin Esmer,Alper Tekin'in gözlüğü,pembe klip.Daha ne diyelim.

Tesadüfen yalnızsın,henüz yolun başındasın
Tesadüfen yalnızsın,gerçeklerin farkındasın


        Benden bu kadar.Bu 15 şarkıyı bile seçerken o kadar zorlandım ki yeni bir 15 daha çıkartırım o derece.

2 yorum var:

Aylin Katze dedi ki...

Sanırım ben de dönüp dolaşıp Mor ve Ötesi'ne geliyorum.. İçim, ruhum, duygularım anlatılmak, dillendirilmek istediği zamanlarda ilk duraklarımdan..

Lakin sanırım benim best of albümüm biraz daha farklı olurdu - ama zaten sen de subjektif bir sıralama olduğunu söyledin sevgilim..

CmL dedi ki...

Mor ve Ötesi'nde bizden çok şey var,özel anılar var sevgilim.Senin listeni de görmek isteriz çok (: